Çağan Irmak’ın yeni filmi “Bizi Hatırla”

200 Okunma

“Unutmak” ve “hatırlamak” kavramları Çagan Irmak sinemasının en belirgin kalıplarını taşır. Son zamanlarda Türk sinemasında önemli bir kitleye serzenişte bulunan Irmak, bu şeklde kuşaklar ve kuşaklararası temel farklılıklara değinir. Konuların ve temaların çoğalmasıyla birlikte filmlerindeki karakterlerin çeşitliliğinden ve neden-sonuç ilişkisinden söz etmek olasıdır. Sinema kariyerinin ilk dönemlerinde çekmiş olduğu “Kâbuslar Ev” serisinin “Son Dans” versiyonunda, gelin-kaynana çatışmasını değişen İstanbul panoraması üzerinden gösterir. Gelininin bakımına muhtaç olan yaşlı kadın, tekerlekli bir iskemleye mahkûmdur. Yıllarca konaklarda zenginlik içerisinide yaşamış, yaşlılığı sonucu yürüyemez ve konuşamaz bir hale gelmiştir. Gelin ise eğitimden yoksun olup, kadının eski yaşantısını sürekli ti’ye alıp, ona kötü davranmaktadır. Film içerisinde verilen ara metinler ve mesaj,
aslında günümüz gerçekçiliğindeki insanların bilinçsizliklerini yansıtır.

Aynı serinin devam filmi olan “Hayal-i Chan”da ise yıllarca bir şirkette çalışmış olan bir yöneticinin emekliye ayrılışını ve yerine gelen genç ile arasındaki mukayeseyi gösterir. Son dönem filmleri içerisinde yer alan “Babam ve Oglum”da kendisi gibi ziraat okuyup çiftliklerin başına geçmesini isteyen bencil bir baba ve onu dinlemeyip özğürlüğünü savunan ama başarısız olan oğlun gerçekçiliği yansıtılır. “Dedemin İnsanları” filminde ise, ruhunu kaybetmiş ama özünü kaybetmemeye gayret gösteren bir göçmenin, torunu ile olan iletişimsizliği gösterilir.

Makalenin devamını okumak için Kasım 2018 sayımızı anlaşmalı bayilerimizden ya da web sitemizden online olarak satın alıp okuyabilirsiniz. 

Online Dergimizi Satın Almak İçin - Online Dergi
Size En Yakın Bayi İçin  - Bayilerimiz